Brød og teater fra Villekulla

Nytt brød: Villekulla barne- og ungdomsteater lanserer eget brød. Her fra smaksprøvene sammen med representanter fra Meny og Bakerhuset.

Nytt brød: Villekulla barne- og ungdomsteater lanserer eget brød. Her fra smaksprøvene sammen med representanter fra Meny og Bakerhuset. Foto:

Sarpsborg 08 og Sparta Warriors har gjort det før dem. Nå kommer også Villekulla barne- og ungdomsteater med eget brød.

DEL

Brødet lanseres 4. mai og vil i utgangspunktet selges hos Meny ved Stopp Tune.

– Det var en fra Meny som kom med ideen om å lage et Villekulla-brød. Jeg synes det var en såpass fiffig idé at vi ville være med på dette. Dessuten er jeg jo ganske opptatt av sunnhet og bevegelse, og dette har 52 prosent grovhet og er nøkkelhullsmerket. Dessuten så er det ikke så mange kulturbrød jeg vet om, det er vel bare Sparta og Sarpsborg 08 her i byen som har lansert eget brød, så det er en morsom greie å være med på, sier leder for Villekulla barne- og ungdomsteater, Malin Schavenius.

Blindtest

Villekulla får «en del kroner» per solgte brød, og det er penger som går til barna og satsingen til Villekulla.

– Barna her fikk blindteste to forskjellige brødtyper, og det de likte best er det brødet som nå lanseres under navnet «Villekullabrødet», sier hun.

«Fame»-suksess

Villekulla har akkurat lagt bak seg en suksessfylt helg, med fire «Fame»-forestillinger, som ble sett av cirka 2.000 publikummere. Det vil si fire mer eller mindre fullsatte forestillinger.

– Det er vi veldig fornøyde med. Det bruker å være litt vanskeligere å selge ungdomsforestillinger enn familieforestillinger. Dessuten hadde vi mange «pensjonister» med oss på denne forestillingen. Når man går ut tredjeklasse på videregående skole, så må man også slutte i Villekulla, så det var vemodig. De har vært her i alle år, og de er så flinke folk, sier Schavenius, som for øvrig har planer om en ny Villekulla-forestilling i desember.

Artikkeltags