Til oversikten

Ofte stilte spørsmål

Abonnement og våre produkter

Kjøp abonnement/se abonnementsutvalget

Digital: Du får tilgang til hele nettavisen, inkludert alle pluss-artikler, og eAvisen. Du kan dele abonnementet med inntil fire personer bosatt på samme adresse som deg. Kjøp digital her.

Komplett: Du får papiravisen i postkassa og du får tilgang til alt digitalt innhold – alle pluss-artikler og eAvisen. Du kan dele det digitale innholdet med inntil fire personer bosatt på samme adresse som deg. Kjøp komplett her.

Digital + Helg: Du får papiravisen i helgene og du får tilgang til alt digitalt innhold 7 dager i uken alle pluss-artikler og eAvisen. Du kan dele det digitale innholdet med inntil fire personer bosatt på samme adresse som deg. Kjøp digital + helg her.

Jeg er abonnent. Hvordan får jeg digital tilgang?

Det første du gjør er å gå til sa.no/registrer. Her blir du bedt om å lage en aID bruker. Følg instruksjonene for registrering av mobilnummer, e-post etc. Deretter får du tilgang til alt digitalt innhold.

Slik deler du ditt abonnement med husstanden

Gå til Min side og velg «del abonnementet med familen». Herfra kan du enten sende invitasjon til personens mobilnummer (anbefalt) eller e-postadresse.

Oppsigelse av abonnement

Du kan si opp abonnementet ditt når du selv ønsker, men husk at abonnementet ditt løper fram til en spesiell dato. Hvis du kjøpte et digital-abonnement den 1. oktober så har du forhåndsbetalt for hele oktober måned. Da avsluttes abonnementet ditt den 31. oktober. Oppsigelse av abonnementet gjør du på Min Side. Velg «si opp abonnementet» og følg instruksjonene.

Hva er eAvis?

eAvis er en elektronisk utgave av papiravisen. Du kan lese den på både PC, nettbrett og mobil. eAvisen er klar klokken 22.00 om kvelden. Det vil si at du kan lese morgendagens avis litt før. eAvisen finner du her.

Innlogging og endring av opplysninger om deg selv

Hva er aID og hvorfor må jeg ha det?

aID er en innloggingstjeneste som vi bruker for å identifisere deg og gi deg tilgang til abonnementet ditt og andre tjenester som krever innlogging. Du kan lese mer om aID på aid.no.

Har du glemt passordet ditt?

Vi vet at passord fort glemmes! Derfor har vi gjort det enkelt og sikkert å lage et nytt (se lenke nederst). Det eneste du trenger å gjøre er å skrive inn ditt mobilnummer og trykk «fortsett». Du mottar da en engangskode i en melding på din mobiltelefon. Denne koden skal du skrive inn i neste vindu. Deretter skriver du inn det passordet du ønsker å ha. Husk å lage et passord som er langt og enkelt å huske. Trykk her for å lage et nytt passord.

Har du ikke norsk mobilnummer?

Systemet vårt støtter ikke utenlandske mobilnumre. For å lage en aID med et utenlandsk nummer må du kontakte kundesenteret på nummer 69 20 41 33 eller sende en e-post til aid.kundeservice@amedia.no.

Har du ikke egen e-postadresse?

Ta kontakt med kundesenteret på telefon 69 20 41 33, så hjelper vi deg med dette.

Slik endrer du mobilnummer eller e-postadresse?

Endring av mobilnummer og e-postadresse gjør du på aid.no. Her kan du også endre navn, passord og fødselsdato.

Ferieflytting, adresseendring og klage på levering

Skal du reise bort?

Stans levering av avisen: Gå til Min side og velg perioden du ønsker avisleveringen stanset.

Få avisen levert på en midlertidig adresse: Gå til Min side. Her kan du velge hvilken periode du ønsker denne endringen. Husk også å melde fra til Posten om dette.

Har du ikke fått avisen din?

Av og til skjer det noe som forsinker leveringen. Du kan melde fra om dette på Min side. Logg inn, velg «klage på levering», oppgi hva som har skjedd og hvilken dato det skjedde.

Slik endrer du leveringsadressen

Planer om å flytte? Da må du sørge for å ta med deg papiravisen over til ny adresse. Logg inn på Min side og velg «varig adresseendring». Husk også å melde fra til Posten om adresseendringen.

Betaling og faktura

Hvordan endrer jeg betalingskortet?

Dette kan du gjøre på Min side. Logg inn på Min side, og velg «betaling». Velg så «endre til et annet kort». Følg instruksjonene.

Hvor kan jeg se en oversikt over mine innbetalinger?

Dette kan du gjøre på Min side. Velg så «se betalingshistorikk». Du vil da komme til en side som viser deg tidligere og kommende innbetalinger.

Kan jeg betale med AvtaleGiro eller eFaktura?

Ja, det kan du på Min side. Velg så enten «aktiver AvtaleGiro» eller «aktiver eFaktura». Om du velger en av disse sendes du ut av Min side og til Nets’ nettsider. Oppretting av AvtaleGiro og eFaktura krever at du har BankID. Når du er ferdig blir du sendt tilbake til Min side igjen.

Hva er AvtaleGiro?

Med AvtaleGiro trekkes prisen for abonnementet fra konto uten at du behøver å gjøre noe. Med AvtaleGiro slipper du fakturagebyret, og null papirfaktura i posten. Avtalegiro oppretter du på Min side. Dersom du vil stoppe en avtale må du gjøre dette i nettbanken din eller kontakte banken.

Hva er eFaktura?

Med eFaktura får du fakturaen elektronisk i din nettbank, og du må inn i din nettbank for å godkjenne den. Med eFaktura slipper du fakturagebyret og null papirfaktura i posten. eFaktura oppretter du på Min side. eFaktura-referanse er KID-nummer (minus det siste tallet).

Personvern og avtalevilkår

Abonnementsvilkår og avtalevilkår

Dersom du tegner et digitalt abonnement godtar du to avtalevilkår:
Abonnementsvilkårene og avtalevilkår for aID.

Chat er avsluttet, fordi en av partene har lukket samtalen eller på grunn av inaktivitet. Har du flere spørsmål? Start ny chat. Klikk her for ofte stilte spørsmål og svar