Jernbanen igjen...

Av
DEL

JernbanesakenAvisen Demokraten i Fredrikstad meddeler at kostnadene for planlegging av ny jernbane for Østlandet koster så langt 1,8 milliarder fra 2012 til 2019. 1.800 millioner har det kostet skattebetalerne og Norge. De som har mottatt disse 1,8 milliardene - ville det være naturlig for dem «å nevne noe» om grunnforholdene i Østfold?

Neppe!

Hadde de nevnt det, er jo muligheten for at prosjektet for Østfold ville bli stoppet. Alle involverte i denne pengeoverføringen har fått utdelt en «høy-rive», som de har benyttet til å rake penger ut av en åpen pengesekk.

Det er jo politikerne i Norge som tilrettelegger for det, altså å hente ut penger fra en «åpen pengesekk», uten noen form for kontroll. Våre lokale politikere i Østfold, med Arbeiderpartiet og Høyre, står bak denne uansvarlige pengebruk. Det kan bare ikke være slik at Harstad-Tromsø, en ny jernbane som prosjekteres på gode grunnforhold, skal koste like mye, eller mindre enn strekningen Råde-Halden, innom Fredrikstad og Sarpsborg.

Dessuten er det direkte uforståelig at man ønsker en rasering av byene, med den følge at mange hus må bort. Hvordan ser man for seg at de som bor der nå skal få mulighet til å komme seg på boligmarkedet? 400 hus bare i byen vår Sarpsborg. Det er vesentlig utleieboliger, som ofte er utleid til de som ikke har økonomiske muligheter til noe annet.

VI MÅ STOPPE OPP NÅ!

Vi i Det Rette Parti ønsker en felles jernbanestasjon på Rolvsøy, med lokalbane mellom byene våre. Det er det vi vil, sammen med ti andre partier i Sarpsborg.

En stemme til Det Rette Parti er ikke en bortkastet stemme!

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags