Handelsbanken Sarpsborg har de mest fornøyde kundene

FORTSATT BEST: Banksjef Tormod Sørum gleder seg over at Sarpsborg-kontoret fortsatt scorer høyest på kundetilfredshet av samtlige Handelsbanken-kontorer på landsbasis.

FORTSATT BEST: Banksjef Tormod Sørum gleder seg over at Sarpsborg-kontoret fortsatt scorer høyest på kundetilfredshet av samtlige Handelsbanken-kontorer på landsbasis. Foto:

Artikkelen er over 3 år gammel

Ingen er så fornøyde med bankrådgiveren sin som kundene hos Handelsbanken i Sarpsborg, ifølge EPSIs årlige undersøkelse.

DEL

– Det er ekstra gøy at vårt kontor i Sarpsborg kåres til det aller beste i Handelsbanken for femte år på rad, i år som vi feirer 15 år, sier en svært fornøyd banksjef, Tormod Sørum.

– Stikkordet er tilgjengelighet

For Handelsbanken Sarpsborg har nok en gang blitt kåret til det beste lokalkontoret i EPSIs uavhengige undersøkelse av bankkunders tilfredshet.

– Det er en del snakk om at banker er mindre tilgjengelige for tiden. Mange opplever at det kan være vanskeligere å komme i kontakt med banken sin. Det føler jeg at denne kundeundersøkelsen motbeviser for vår del, påpeker Sørum. Han forklarer:

– Vi har ikke noe callsenter. Vi er der vi er. Når kundene ringer, får de kontakt direkte med den de skal ha tak i.

Fornøyde kunder

Handelsbanken nasjonalt scorer også høyt på kundetilfredshet, og ligger på andreplass på landsbasis (med 74,2 poeng). Kun Skandiabanken (79,8 poeng) er foran. Handelsbanken Sarpsborg scorer imidlertid enda høyere, med en poengsum på 85,4.

Det er spesielt på følgende punkter Sarpsborg-kontoret skiller seg fra de andre 50 kontorene i samme bank:

  • Kvaliteten på rådgivning
  • Hvor lett det er å være kunde
  • Kommer enkelt i kontakt med banken
  • Får den hjelpen du trenger

– Vi jobber hardt for at kundene våre skal være fornøyde. I hovedsak går det på å møte kunden i alle kanaler, på telefon, mail, etc. Det er viktig å være raske med å gi tilbakemelding. Samlet sett går det på kommunikasjon med kunden, understreker Sørum.

Blir lagt merke til

Sjefen for Handelsbanken i Norge, Dag Tjernsmo, skryter uhemmet av de ansatte i Sarpsborg.

– De gjør en utrolig bra jobb, og jeg er imponert over tilbakemeldingene de får fra kundene sine. Hele Handelsbanken legger merke til denne gjengen, og vi lar oss inspirere.

– Fornøyde kunder er et avgjørende mål for en bank som ikke driver med nasjonale reklamer eller store markedsføringsbudsjetter – det er ganske enkelt slik vi vokser, avslutter Tjernsmo.

Artikkeltags