Datatilsynet vil granske Remas Æ-app

BLIR GRANSKET. Remas Æ, som Rema-sjef Ole Robert Reitan presenterte onsdag, blir gransket av Datatilsynet.

BLIR GRANSKET. Remas Æ, som Rema-sjef Ole Robert Reitan presenterte onsdag, blir gransket av Datatilsynet. Foto:

Av

Datatilsynet er i gang med å granske butikkjedenenes bonus- og rabattordninger.

DEL

Lokale nyheter – 5 kr for 5 uker

(NETTAVISEN) Det melder Nationen fredag.

Onsdag lanserte Rema 1000 appen Æ, som gir kundene rabatt på varene de kjøper mest av, samt frukt og grønt. Fagdirektør Catharine Nes Datatilsynet sier at de lenge har fulgt lojalitetsprogrammene i dagligvarebransjen, og at de nå skal gjennomgås. 

– Vi er i gang med å undersøke Trumf, men prosessen er ikke sluttført. Vi skal nå på nyåret granske samtlige av lojalitetsprogrammene i dagligvarebransjen, sier Nes til Nationen.

Må informere

Hittil er det bare Coop og Norgesgruppen som har hatt sine lojalitetsprogram i form av Coopkortet og Trumf.

– Det er svært viktig at bransjen som tilbyr lojalitetsprogrammer informerer medlemmene godt om hvilke opplysninger som samles inn og hva de brukes til, sier Nes.

Artikkeltags