Sarping sentral i arabisk TV-konsept

ARABISK TV: Per Jørgen Østby (47) blir sentral i The Future Groups interaktive TV-konsept «Lost in Time». Østby står blant annet i samarbeid med tre fra Kaffeforretningen Sarpen, samt fire andre personer bak Solsia Burger & Bar på torget.

ARABISK TV: Per Jørgen Østby (47) blir sentral i The Future Groups interaktive TV-konsept «Lost in Time». Østby står blant annet i samarbeid med tre fra Kaffeforretningen Sarpen, samt fire andre personer bak Solsia Burger & Bar på torget. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Sarpingen Per Jørgen Østby (47) har fått ansvaret for den arabiske versjonen av «Lost in Time».

DEL

Det skrev Kampanje.com på sine nettsider tidligere denne uka.

47-åringen fra Sarpsborg har blitt hentet inn av selskapet bak det interaktive TV-konseptet «Lost in Time», The Future Group. Fra 2018 blir han TV-underholdningssjef for The Future Group, hvor han blant annet får ansvaret for å fly deltakere fra Midtøsten til innspillingen i Nydalen i Oslo. 

Unikt konsept

Østby er tidligere underholdningssjef i Nordisk Film TV.

– TV-seerne har et økende ønske om å være interaktive med konseptene de liker. Teknologien The Future Group har skapt er helt unik og jeg gleder meg til å bidra til å ta brukeropplevelsene til nye høyder, sier Per Jørgen Østby til nettstedet.

I hjembyen Sarpsborg, står Østby blant annet bak selskapet Sarpen Studios AS og Kaffeforretningen AS. Sistnevnte selskap drifter Kaffeforretningen Sarpen i St. Marie gate 101. Med seg på eiersiden står også Nikos Karagiannis og Erik Laursen.

Flys fra Midtøsten til Nydalen

Østby har tidligere arbeidet på store produksjoner som «71 grader nord», «Robinson» og «Farmen». De siste årene har han jobbet som daglig leder i Noe for Nett.

Fra 2018 får 47-åringen fra Sarpsborg en sentral rolle som produksjonsansvarlig for Dubai TVs «Lost in Time».

Underholdningsprogrammet ble solgt til Dubai TV fra The Future Group i oktober. «Lost in Time» skal sendes på arabisk i 22 land, med et publikum på over 400 millioner, melder Kampanje.com videre.

Sarpingen får ansvaret for at de arabiske deltakerne skal flys inn til studioopptak i Nydalen når produksjonen begynner våren 2018, ifølge nettstedet.

Det er The Future Group og FremantleMedia som deler formatrettighetene.

Artikkeltags