Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Velkledd til bryllup siden 1920

Annonse fra Brødrene Ramdahl

Du skal si ja til kvinnen i ditt liv, og da er det viktig å se flott ut. Antrekket er en av de viktigste avgjørelsene du skal ta før den store dagen, og siden 1920 har vi hjulpet brudgommen med det rette valget!

Adresse
Klokkergårdveien 31, 1706 Sarpsborg

Åpningstider
Mandag – fredag: 10:00 – 20:00
Lørdag: 10:00 – 18:00 

Vi som eier og driver Brødrene Ramdahl er stolte av vår historie. Det er nå 98 år siden Johannes Ramdahl åpnet butikken i Sarpsborg, og den drives i dag av fjerde generasjon.
Vi sørger for at brudgom og gjestene finner rett antrekk til den store dagen.

Hos oss får dere personlig service, faglig dyktighet og ikke minst: En dress som passer akkurat deg!

Brødrene Ramdahl tilbyr et stort utvalg av flotte dresser i ulike farger, stiler og fasonger. 

Det er også viktig at antrekket til brudgommen passer brudens kjole.
Velg et antrekk som du føler deg komfortabel i, og som passer din personlighet.
Mange kjøper en dress som de kan bruke ved en senere anledning, men legger til en vest slik at de skiller seg ut fra gjestene. 

Så kan man trylle litt med tilbehøret. Et lite, men betydningsfullt tillegg er slips, tørkle og mansjettknapper i matchende farger.

Skal du bruke dress i bryllupet er det slips som gjelder. Skal du derimot bære frakk eller smoking bør du velge tversoversløyfe. 

Tradisjonelt er det sort eller hvitt som gjelder, men du kan også velge en farge som passer ditt bryllup eller matcher bruden og brudebuketten. Eller en farge som passer din personlighet.

Uansett hvilken stil du ønsker for den store dagen kan vi hjelpe deg med antrekket.

Vi har også eget skredderverksted hvor vi tilpasser og forandrer klær uten ekstra kostnad.

Brødrene Ramdahl er en herrekonfeksjon som har klær til de fleste anledninger og i de fleste størrelser.

Hos oss blir alt tilrettelagt slik at du får en personlig og elegant stil til bryllupet! 

Brødrene Ramdahl

• Brødrene Ramdahl ble etablert i 1920 av Johannes Ramdahl.

• I dag er det fjerde generasjon som driver butikken.

• Brødrene Ramdahl er en herrekonfeksjon som har klær til de fleste anledninger og i de fleste størrelser.

• Hos oss kan du få målsydd dress!

• Vi har eget skredderverksted hvor vi tilpasser og forandrer klær uten ekstra kostnad.

• Vi holder til på Amfi Borg. 

Redaksjonen i Sarpsborg Arbeiderblad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet