Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Garasjeporter tilpasset ditt behov

Annonse fra Østfold Portservice AS

I februar åpnet Østfold Portservice AS opp for salg av garasjeporter. De er eneimportør av Alutech- porter i Østfold. Portene produseres etter mål på garasjen din så uansett størrelse vil du finne en port som passer perfekt.

Adresse
Statsminister Torps vei 51, 1738 Borgenhaugen

Åpningstider
Mandag – fredag: 08:00 – 16:00

– Vi startet med garasjeporter i februar, og salget har gått over all forventning. I løpet av den korte tiden vi har vært på markedet har vi solgt over 100 garasjeporter, forteller Kent Hotvedt, daglig leder.

Han er på farten til Skjeberg hvor montering av to garasjeporter venter. Deretter går turen til Fredrikstad, hvor ytterlige oppdrag skal utføres. Han har en hektisk hverdag, som består av å åpne og stenge porter hos kundene.

Østfold Portservice tilbyr Alutech garasjeporter, som den eneste importøren i Østfold. Portene leveres direkte fra fabrikken i Hvite-Russland, og leveres i den størrelsen og fargen du ønsker. Frem til i dag har bedriften satset på private kunder, men etter sommeren satser de også på industriporter.

– Vi kommer hjem til deg og tar kontrollmål av garasjen for deretter å bestille porten fra vår leverandør. Etter fire uker er porten hos oss, og så kommer vi å monterer. Dermed slipper du mellomleddet, med de besparinger det medfører, sier Hotvedt.

For deg som kunde innebærer det at du får en komplett pakke levert av Østfold Portservice AS. De tar mål, bestiller porten, leverer og monterer. Hver port produseres for hver bestilling. Det er ingen masseproduksjon slik at du er garantert en port som passer din garasje.

– Det er helt utmerket, og vi får mange positive tilbakemeldinger. Vi hadde en kunde som kom og spurte om vi kunne levere en spesiell størrelse. Ja da svarte vi, og han bestilte der og da. Det var ikke en gang spørsmål om pris. Ingen hadde kunne levere størrelsen han trengte. Med unntak av oss, smiler Hotvedt. 

Kent Hotvedt er en dreven mann når det kommer til installering av garasjeporter (Foto: Svein Hansen)

Kvalitet i alle ledd

Alutech garasjeport leveres i to serier: Trend og Classis. Begge leveres med alle panel- og fargevalg, i alle størrelser og beslagstyper. Forskjellen ligger i at isolasjonsevnen til Classic er noe bedre. Rusfrie hengsler og doble lipper i pakning følger også med. Skal du ha en garasjeport til oppvarmede lokaler, eller ønsker det aller beste, er Classic veien å gå.

Begge seriene er lakket med PUR-PA (polyuretan med polyamid partikler) overflate. Dette er en vesentlig bedre overflate enn hva mange av konkurrerende merker bruker.

Så med Alutech garasjeport er kvalitet i alle ledd.

– Nå er det garasjeporter i gråere farger og mer slette porter som er trenden. Går vi 10-15 år tilbake i tiden skulle alle ha kassettformer med profiler, men det er helt ute i dag, forteller Hotvedt.

Fargen, den kan du velge selv. Frister det med rød, blå, svart, hvit, grå eller gul garasjeport, så ordner Østfold Portservice AS dette.

– Garasjeportene kommer i en del standardfarger, som ikke har tillegg i prisen. Men vi lakker portene etter ønske, så det er bare å komme med fargeønske, sier Hotvedt.

Østfold Portservice AS leverer også rulleporter og industriporter samt Marantec portåpnere. 

Dette er produkter som tåler og sammenlignes med hvilken som helst av våre konkurrenter – noe som er utrolig gøy å jobbe med!

Kent Hotvedt, daglig leder

1-2-3- ferdig! Kent Hotvedt og Arve Mære (fra venstre) er ferdig med første montering av garasjeport for i dag (Foto: Svein Hansen)

Gode råd fra eksperten

Trenger du garasjeport til industribygget ditt, er det en rekke muligheter. Du kan få med gangdør, ett eller flere vinduer eller begge deler. Her er det også en rekke farger å velge mellom, slik at porten passer bygningen din.

Det veldig mange ikke tenker på når det gjelder garasjeporter, er sikkerhet. Eldre garasjeporter har ofte foreldet teknikk, som kan innebære skjulte farer. Klem- og kuttskader er de vanligste faremonumentene. Skal du kjøpe ny garasjeport er det greit å ha dette i bakhodet. I 2005 ble det innført at alle nye garasjeporter skal være utstyrt med fingerklemsikring, sideinngrepssikring og fallsikring. Det skal også være en utkoplingsautomatikk som gjør at porten stanser når den støter på en hindring. Alutech har utviklet sine egne patentløsninger for sikkerhetsbestemmelsene. I tillegg til auto-stopp ved motstand kan det monteres fotocelle i åpningen.

Østfold Portservice AS tilbyr garasjeporter skreddersydd etter ditt ønske, både størrelse, type og farge. Så oppfyller den alle sikkerhetskrav og holder meget høy kvalitet. Den leveres og installeres av erfarne montører. Best av alt: Det er meget gunstige priser.

– Siden vi ikke har noe mellomledd, men handler direkte fra leverandøren, betyr det mindre kostnader. Det er alltid en fordel for kunden, sier Hotvedt. Han er stolt av å være den eneste forhandler av disse garasjeportene i Østfold.

Hvorfor skal du velge Alutech?

Svaret er ganske enkelt: Da blir alt så mye bedre! 

Arve Mære er ankommet første stopp med garasjeporten (Foto: Svein Hansen)

Østfold Portservice AS

• Østfold Portservice er eneimportør av Alutech industri- og garasjeporter i Østfold.

• Vårt mål er å levere garasjeport produkter av høy kvalitet til konkurransedyktig pris.

• Østfold Portservice importerer direkte fra fabrikken ALUTECH Group of companies, en av Europas ledende og mest moderne produsenter og vi leverer direkte til kunde, uten fordyrende mellomledd.

Redaksjonen i Sarpsborg Arbeiderblad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet