Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Vi hjelper deg med alt i mur og flis

Annonse fra Murer Christian Dahl AS

Christian Dahl arvet entusiasmen for mureryrket etter sin far. I mange år har han sørget for et solid grunnlag for lokalbefolkningen. For et år siden tok han steget videre og startet for seg selv.

Adresse
St. Marie gate 43F, 1706 Sarpsborg


Åpningstider
Mandag – torsdag: 07:00 – 20:00
Fredag: 07:00 – 15:00
Lørdag: 10:00 – 15:00

– Jeg har alltid vært murer. Det er det eneste jeg kan brukes til, smiler Christian Dahl.

Den drevne mureren har lang og bred erfaring fra faget. Allerede som barn ble han introdusert til faget av faren, som er murermester. Sommerjobbene bestod naturligvis av å jobbe som murer.

Etter 11 år i Betongbygg og flere mindre murerfirmaer, bestemte Dahl seg for å starte for seg selv i 2017, og etablerte Murer Christian Dahl AS.

– Tanken var å starte et enkeltpersonforetak og leie meg ut. Men jeg fikk så mye å gjøre at jeg måtte ansette flere, sier Dahl.

I dag er det totalt tre ansatte. Med seg på laget har murerne også en lærling, Christian Lindquist.

Murerfaget er ett av de eldste kjente håndverksfag, og strekker seg tilbake til 1200-tallet. Etter 1850 vokste faget med rivende fart. Nå kan det virke som trenden er i ferd med å snu.

– Vi er en godkjent lærebedrift, og for oss er det viktig å ta inn lærlinger. Mureryrket er i ferd med å dø ut, og det er jo trist. Vi er avhengig av lærlinger for å kunne videreføre kunnskapen om yrket. Så kan vi forme dem etter våre arbeidsmetoder og moral. Oppfyller lærlingene kravene vi stiller, er det som regel tilbud om fast ansettelse når læretiden er over, forteller Dahl. 

Christian Dahl og Tommy Lerdahl (f.v.) legger et solid grunnlag for lokalbefolkningen.

Bruk en godkjent håndverker

Firmaet tilbyr en rekke tjenester: Muring av skorstein og peis, flislegging, mur- og pussearbeid, bad og våtrom, leca, gulvstøp, fasaderehabilitering og grunnmur.

Hverdagen er variert og byr på ulike oppdrag. Enkelte dager kan murerne være på flere steder på én dag. Et oppdrag består av å pusse en skorstein for deretter å flislegge et bad eller støpe gulv.

Firmaet har en rekke oppdrag for lokale bedrifter, blant annet entreprenør og byggmester Kjell Mørk AS. De påtar seg også oppdrag for private.

Den drevne mureren råder til å bruke godkjente fagfolk. Da sikrer du at jobben utføres riktig og i henhold til regelverket. På den måten unngår du også overraskelser. Dahl har sett en del dårlige løsninger, og har blitt kalt inn for å utføre tidligere arbeid på nytt flere ganger.

– Det er viktig å bruke godkjente fagmenn på jobben. Spesielt når det kommer til våtrom. Har ikke den som utfører arbeidet vårtromssertifikat, vil ikke du som boligeier få dokumentasjon på arbeidet. Da kan det oppstå problemer. Oppstår det skader, kan forsikringen nekte å betale og du får heller ikke takst på boligen før et eventuelt salg, advarer han.

Dahl anbefaler også å være ute i god tid når du planlegger et prosjekt. Innhent gjerne tilbud fra flere aktører slik at du kan sammenligne.

– Er det for godt til å være sant med tanke på pris, så er det som regel det, sier han. 

Muntre murere: Tommy Lerdahl, Christian Dahl og Christian Lindquist (f.v.) tar gjerne utfordringen med prosjektet ditt.

Terningkast 7

I løpet av årene i bransjen har Dahl rehabilitert og bygd mange bad. Nå er det store fliser (60 x 60 cm og 30 x 60 cm) vi vil ha. Gjerne med betong-look. Så skal det være grått på badet, ifølge Dahl.

På kjøkkenet foretrekker vi fasett-fliser med fasettkant.

– Disse går det mye av, og kundene ønsker mer farge enn tidligere. Vi har flislagt kjøkken med knallrøde, gule og oransje fliser på samme vegg vi, sier Dahl. Så legger han til at det fortsatt er hvitt som er bestselgeren.

For Murer Christian Dahl er ingen jobb for liten, og ingen for stor. Det handler om service og om å yte det lille ekstra på hvert oppdrag. Kundens ønsker står derfor i fokus, uavhengig av størrelse på jobben. En slik innstilling verdsettes av kunden, som gjerne tar kontakt igjen når de trenger hjelp til et nytt prosjekt.

Én av Dahls faste og fornøyde kunder er advokat Harald Ottestad. Han har brukt Murer Christian Dahl flere ganger, og var ikke i tvil om hvem han skulle kontakte da den store peisinnsatsen i det nye huset skulle rehabiliteres.

– Da vi flyttet til Sarpsborg måtte peisinnsatsen fikses. Det virket litt håpløst, og både kona og jeg var ikke særlig optimistiske. Men Christian kom, og du verden som han løste det, sier Ottestad fornøyd.

Han forteller at alle som kommer på besøk kaller peisen et nydelig stykke arbeid og hvor flott den er.

Ottestad nøler ikke med å anbefale firmaet videre til andre.

– Christian Dahl var dønn seriøs i jobben sin, ferdig til avtalt tid og til avtalt pris. Han var dessuten meget behagelig å ha med å gjøre. Det er tydelig at mureryrket ligger for ham, smiler Ottestad.

Om avslutter med å gi firmaet terningkast 7!

Murer Christian Dahl AS har murt seg opp et solid navn i løpet av kort. Nå ser de frem til å flislegge flere bad og kjøkken, støpe gulv og mure peis hos lokalbefolkningen.

Har du et utfordrende prosjekt, har de løsningen! 

Murer Christian Dahl AS

• Vårt mål er hele tiden å være i forkant av markedet gjennom kontinuerlig innovasjon og utvikling på alle våre fagområder.
• Nettopp derfor er ingen jobb for stor eller for liten for oss. Vi har løsningen på din utfordring!
• Vi legger stor vekt på å holde oss oppdatert på nye produkter og løsninger. Bransjen utvikles raskt, og det er svært viktig å være med på utviklingen – noe vi legger stor vekt på.
• Vi har høy og bred erfaring, og er godt kurset både innen HMS og produktutviklingen.
• Vi er opptatt av kvalitet og legger stor vekt på kundens behov og ønsker.
• Våre kunder oppfatter oss som en profesjonell og seriøs aktør som leverer til avtalt tid og pris. 

Våre tjenester:

• Skorsteinsmuring • Flislegging • Mur- og pussearbeider • Bad og Våtrom • Leca • Fasaderehabilitering • Grunnmur • Gulvstøp • Peismuring 

Redaksjonen i Sarpsborg Arbeiderblad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet