Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Nytt, miljøbevisst boligprosjekt i Sarpsborg:

Nå skal det bygges for alle og enhver på Kroken

Annonse fra Kamperhaug Boligutvikling

Denne gjengen gleder seg til å stikke spaden i jorda for å bygge boliger og grøntområder i skjønn forening. Og dersom det er overskudd av matjord der de stikker spaden, lover de at den skal komme til nytte i jordbruk.

Kroken 1

Her skal det bygges enebolig, enebolig i kjede, tomannsboliger, og leiligheter i åttemannsbolig.

Prisene ligger på 2 795 000 – 4 995 000.

Les mer om boligtypene her!

Visning:

Onsdager kl. 17-18 og 

søndager kl. 14-15. 

Ta kontakt om tidene ikke passer, så løser vi det. 

Kamperhaug Boligutvikling har store planer for området innenfor Iseveien. Her skal det i løpet av et par korte år vokse frem en idyllisk klynge av boliger, omgitt av naturskjønne omgivelser. Hafslundskogen er nærmeste nabo.

Ivrige: Jan Steinar, Ole og Didrik er ivrige, og gleder seg stort til å sette spaden i jorda. (Foto: Christine Heim)

– Målet er å sette spaden i jorda tidlig i 2019, og at de første kan flytte inn allerede mot slutten av året, sier kundebehandler, og tidligere Sarpsborg 08-kaptein, Ole Heieren Hansen.

Med dette prosjektet er Sarpsborgfirmaet på hjemmebane. Det er de svært fornøyde med.

– Dette er vårt største prosjekt til nå, og da er det ekstra moro at det er i hjembyen vår Sarpsborg, sier han.

Kollegaene Jan Steinar Wold og Didrik Fosby nikker.

Se prospektet for Kroken her!

Fokuserer på det grønne

Boligprosjektet Kroken 1 holder en grønn profil. Det legges stor vekt på fellesarealene rundt boligene, trafikksikkerhet og grøntområder. 

Verdifull: Matjorda er verdifull, og vil ikke gå til spille, lover Jan Steinar. (Foto: Christine Heim)

I tillegg er området nøye planlagt slik at gangveier og stier leder til bussholdeplasser som tar deg til enten Sarpsborg eller Rakkestad. 

I tillegg lover de at matjord de møter på underveis skal gjenbrukes. Enten i deres egne grøntområder, eller det skal brukes til å forbedre jordbruksarealer i nærheten. Alt for at det ikke skal gå til spille.

– I stedet for å bruke det som fyllmasse kan det brukes til grønt, frukt og korn. Vi skal ikke la verdifull matjord gå til spille, erklærer Jan Steinar.

Vi skal ikke la verdifull matjord gå til spille.

Jan Steinar Wold, Kamperhaug Boligutvikling

Perfekt for en aktiv hverdag

For barnefamiliene er det verdt å nevne at det finnes skoler og barnehager i nærområdet, og at ungene kan komme seg dit på trafikksikre gang- og sykkelveier.

For en aktiv hverdag har man mange muligheter i området: Skjeberg golfbane, Isesjø innbyr til fisking og bading, lysløypa er perfekt for alle slags turer, også med ski på beina. Kalabanen er en kort kjøretur unna for dem som er interessert i hestesport.

Les mer om boligprosjektet her!

Rekreasjon: Blant boligene skal det legges opp til vannspeil, bekker og andre vannelementer som innbyr til ro og hygge.

Salgsstart er NÅ!

Det er salgsstart 31. oktober, og kollegaene gleder seg til å ringe i bjella for det første salget.

– Hvem bygger dere for?

– Det er det fine her. Vi bygger for alle. Disse boligene er interessante for både nyetablerte og for de litt eldre som vil flytte til en enklere hverdag, mener Jan Steinar.

Ole melder seg på:

– Det er ikke ofte vi har slike prosjekter. Her bygger vi alt fra leiligheter til eneboliger.

Jan Steinar kan melde om at det allerede har vært god interesse. Han har stor tro på prosjektet.

– Jeg tror salget på disse boligene vil gå ganske jevnt og trutt. Vi vil naturlig nok begynne å bygge først på de boligene det er størst interesse for.

Se prospektet for Kroken her!

Redaksjonen i Sarpsborg Arbeiderblad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet