Annonsørinnhold i samarbeid med Sarpsborg Arbeiderblad

Hva er dette?

 
 

Jakter selgertalent og medierådgiver

Salgssjef René Bøe er på høstjakt etter ny medierådgiver i fast stilling.

Annonsørinnhold i samarbeid med Sarpsborg Arbeiderblad

– Det er en spennende jobb, hvor man kommer i tett kontakt med lokalt næringsliv. Du blir en viktig rådgiver for kundene i porteføljen din. Oppgaven er å skreddersy løsninger for kundene som gjør at de når sine mål, forteller René Bøe, salgssjef i Sarpsborg Arbeiderblad, Halden Arbeiderblad og Fredriksstad Blad, om hva man kan forvente seg i rollen som medierådgiver.

Ansettelsesforholdet er i Sarpsborg Arbeiderblad, men porteføljens geografiske nedslagsfelt er Sarpsborg, Fredrikstad og Halden. Arbeidsstedet er på Stortorvet i Fredrikstad, i splitter nye kontorlokaler med fantastisk utsikt.

Er du personen vi søker etter? Klikk her for å lese stillingsannonsen og søke.

Regionteamet samlet på Støtvig hotell i 2017.

Papiravis, innholdsmarkedsføring og Google-samarbeid

Som medierådgiver i Sarpsborg Arbeiderblad har man en unik mediemiks å boltre seg i; alt fra papiravis og nettbannere, til innholdsmarkedsføring, programmatisk og Facebook-annonsering. 

Med Google som leverandør av annonseteknologi, er også alle som jobber i regionen blitt Google-sertifisert.

– Alt vi gjør og alle kanalene vi jobber i handler om å gi best respons for kundene våre, sier Bøe.

Sarpsborg Arbeiderblad, Fredriksstad Blad og Halden Arbeiderblad er viktige annonsekanaler for lokale og nasjonale kunder, både digitalt og i papiravisen.

– Vi skiller oss virkelig ut når det gjelder mediemiksen, fordi vi har alle muligheter. Det er en stor fordel både for medierådgiver og kunde, slår Bøe fast.

Vi skiller oss virkelig ut når det gjelder mediemiksen, fordi vi har alle muligheter. Det er en stor fordel både for medierådgiver og kunde

René Bøe, salgssjef Sarpsborg Arbeiderblad

Mangfoldig rolle

Bøe understreker at jobben består av mer enn å bare selge annonseplasser.

– Vi jobber i et medielandskap som har utvidet seg fra papiravis til å i dag bestå av en rekke digitale muligheter, påpeker Bøe.

– Personen vi leter etter må være en relasjonsbygger, ha et digitalt hode, være initiativrik og ha konkurranseinnstinkt. Man skal jobbe med kunder på lang sikt og se deres behov og utviklingspotensiale. Det er også en fordel å kunne komme med kreative innspill.

Selvstendig, men del av et større team

Selv om man jobber selvstendig i rollen som medierådgiver, kan Bøe også avsløre at man er en del av et større team. Som medierådgiver i Sarpsborg Arbeiderblad jobber du i et lokalteam på ni personer. 

I tillegg er du en del av en sammensveiset region med 34 ansatte fordelt på 12 aviser fra Halden til Nordstrand.

– På huset har vi egne spisskompetanser innenfor adops og innholdsmarkedsføring, som vil være viktige støttefunksjoner for medierådgiveren, påpeker han.

Dessuten møtes regionen månedlig for kompetanseheving og temamøter.

Slik er kollegaene

Hvordan er dere i lokalteamet?

– Det er en pliktoppfyllende og sosial gjeng med mye humor. Vi er opptatt av at alle skal trives på jobb. Så vil jeg si vi er ganske engasjerte i lokalmiljøet vårt, enten det gjelder sport eller byutvikling, humrer han.

Søknadsfrist er 25. september. Trykk her for å søke på stillingen.

Sarpsborg Arbeiderblad

Del artikkelen på Facebook